wtorek, 21 lipca 2009

Under w meczu underowców

Oto przykład underowego meczu i bardzo szybkiego tradingu nastawionego na mały, ale pewny i bezpieczny zysk

Staram się tutaj sprzedać kurs 1.78 wiedząc, że będzie on ładnie spadał. Czy się uda, trudno powiedzieć. Być może wziąłem się za to zbyt późno, ponieważ jak widać na wykresie kursów, był on do wzięcia po znacznie lepszych kursach. I ci, którzy kupili, teraz mogą sprzedawać nie czekając na mecz.

Sprzedałem i ja, pewnie rzutem na taśmę, teraz pozostaje zastanowić się po jakim kursie odsprzedać. Czyli - jaką obrać strategię.

Decyduję się ustawić linię sprzedaży na bezpiecznym poziomie 1.67 rozkładając wygrane w kierunku raczej undera. Bardzo się pośpieszyłem z tym zakładem, ponieważ rynek ruszył w dół i mogłem zrobić na tym znacznie lepszy zarobek.
Jak na zakład w 5 minut i tak nie mogę narzekać


Wniosek, jaki się nasuwa jest prosty jak sam trading. Kupno kursów zawyżonych jest zawsze opłacalne. Gdy rynek dojrzeje i wejdą gracze przed meczem, nastąpi natychmiastowa korekta sprowadzająca kurs w dół. Taka korekta oznacza ni mniej ni więcej tylko pewny zarobek dla posiadacza kursu zawyżonego. Bo inaczej się nie da....
Przyjemną sytuację zobaczyłem dziś w innym meczu - Stabaek - KF Tirana. Pomimo dużego rynku na dokładny wynik rozpietości kursowe pomiedzy kursami ogromne.

Na rynku 2:0 dla faworyta, na którym kurs wyceniłem na ok. 9 można było wystawić znacznie więcej. I nawet ktoś z mojej 11 coś urwał. Niecałe 4 euro, gdyż wszedłem 4 minuty przed meczem, ale nawet z takim drobiazgiem można coś zrobić.
Ustawiłem zakład kontrujący i po rozpoczęciu meczu został on zakupiony.
Teraz dzięki tej zabawie w próbę sprzedania bardzo wysokiego kursu moge zarobić 7 w przypadku finalnego 2:0, a jest to wynik wszak w tym meczu prawdopodobny.
Naprawdę warto wystawaić kursy. Gdyby udało mi sie sprzedać całość, a nie skromną część to zamiast 7 ewentualnych euro zarobku miałbym ponad 70. A to już byłby zakład wart skontrowania w odpowiednim czasie....
Niestety, amator mojego zakładu ułamał z niego jedynie okruszek, dlatego all green również jest drobinką: